1.9.10

Το Λογότυπο της Αλφα Ρομέο

Share

'Ενα απο τα πλέον περίεργα λογότυπα αν αναλογιστείτε ότι η κάθε εταιρία θέλει ένα ώραιο λογότυπο με το οποίο οι πέλατες και γενικά ο κόσμος να μπορεί να το αναγνωρίζει και να του προκαλεί ώραιο συναίσθημα. Στη περίπτωση μας το λογοτυπο της Αλφα Ρομέο προκαλεί τρόμο άν το καλοκοιταξεις.


Από ότι μπορούμε να διακρίνουμε παρατηρούμε την σημαία των Ναιτών Ιπποτών που αργότερα δημιούργησαν το τάγμα των Πεφωτισμένων και δεξία έχουμε ενα δράκο-ερπετό με μία βασιλική κορώνα και να τρώει ένα τρομοκρατημένο άνθρωπο.Πείτε με τρελό αλλα δεν μου δημιουργεί κανένα ώραιο συναίσθημα.

Η ιστόρια του λογότυπου έχει ώς εξής. Ο Ρομάνο Καττανέο όταν έψαχνε μία ίδεα για το λογότυπο μια μέρα παρατήρησε το Σήμα του Οίκου των Βισκόντι το οποίο τρομοκρατουσε τους κατοίκου του μιλάνου κατα τον 5ο αιώνα μ.χ

Μερικόι βλέπουν το σύμβολο με τελείως πνευματική ή καλλιτεχνική χροιά, αλλά για μένα που έχω την γνώμη ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο στον κόσμο αυτό και έχοντας μερικές βασικές γνώσεις στο πως λειτουργούν τα μυστικιστικά σύμβολα και γιάτι το κάνουν αυτό οι μεγάλες εταιρίες, είμαι πεπεισμένος ότι κρύβονται πολλά περισσότερα
Και το αξιωσημείοτο είναι ότι το ίδιο σύμβολο υπάρχει και στο γρασίδι του Μπερλουσκόνι;


2 σχόλια:

  1. Kαλησπέρα φίλτατε...
    Καθότι είμαι κάτοχος Άλφα ρομέο εδώ και πολλά χρόνια, και τυχαίνει να γνωρίζω την ακριβή ιστορία του σήματος σου παραθέτω τα εξής:

    -1910 Η Δημιουργία του πρώτου σήματος

    O διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo, Ugo Stella, ζήτησε τον Ιούνιο του 1910 από τον αρχισχεδιαστή της εταιρείας τον Giuseppe Merosi, να σχεδιάσει το έμβλημα το οποίο θα έφερε η νεότευκτη φίρμα. Την επόμενη ημέρα το νεότερο μέλος της σχεδιαστικής ομάδας της εταιρείας, ο Romano Cattaneo, ανέφερε στον Merosi πως καθώς περίμενε το τραμ το οποίο θα τον μετέφερε στο εργοστάσιο και κοιτώντας το κάστρο (Castello Sforzesco) της οικογένειας Sforza (διάδοχοι των Visconti) παρατήρησε το έμβλημα το οποίο ήταν τοποθετημένο στην πύλη και σκέφτηκε πως θα ήταν καλή ιδέα να αποτελέσει το έμβλημα και για την Άλφα Ρομέο. Ο Μerosi συμφώνησε και ξεκίνησαν μαζί να σχεδιάζουν το έμβλημα προσθέτοντας το σταυρό της πόλης του Μιλάνο. Το πρώτο σήμα συμπεριλάμβανε λοιποόν τον σταυρό και το φίδι μέσα σε ένα δίσκο, που περιφερειακά έγραφε A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - MILANO οι δύο λέξεις χωρίζονταν από δύο κόμπους της Σαβοΐας, που δεν ήταν τίποτα άλλο από τιμητικές αναφορές στους μονάρχες της περιοχής. Διάμετρος σήματος 65 mm.

    -1920 Από A.L.F.A. MILANO σε ALFA ROMEO MILANO

    Από το 1916, όταν το εργοστάσιο του Portello αγοράστηκε από τον Ναπολιτάνο βιομήχανο Nicola Romeo ο οποίος και την αναδιοργάνωσε αμέσως μετά τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο, φυσικό ήταν να προστεθεί και το όνομά του στο σήμα της εταιρίας. Επίσης, αφαιρέθηκε το στυλ ακρωνύμιου A.L.F.A. από το σήμα. Διάμετρος σήματος 65 mm.

    -1925 Παγκόσμιοι πρωταθλητές

    Μετά την πρώτη νίκη της Alfa Romeo στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, το 1924 στο Grand Prix της Monza με την P2 του Brilli Peri, στην περιφέρεια του σήματος προστέθηκε ένα ασημένιο δάφνινο στεφάνι. Η διάμετρος του σήματος αυξήθηκε από 65 mm στα 75mm έως και το 1930 που ξαναμειώθηκε στα 60 mm όπου και παρέμεινε έως το 1945.

    -1946-1972 Η κόμποι λύνονται

    Το 1946, μετά την πτώση της μοναρχίας και την ανακήρυξη της Ιταλίας σε Δημοκρατία, οι κόμποι της Σαβοϊας «λύθηκαν» και δύο κυμματιστές γραμμές πείραν την θέση τους. Η διάμετρος του σήματος μειώθηκε στα 54 mm. To 1950 ένα νέο σήμα κυκλοφόρησε. Είχε την ίδια διάμετρο αλλά ήταν από επισμαλτωμένο μπρούτζο. Το 1960 το ίδιο σήμα αρχίζει να κατασκευάζεται από πλαστικό.

    -1972-Σήμερα

    Όταν κατασκευάστηκε το εργοστάσιο της Alfasud στον Ιταλικό Νότο έξω από την Νάπολη, συγκεκριμένα στο Pomigliano, αφαιρέθηκε και η λέξη Milano από το σήμα, αφήνοντας μόνο το σταυρό και το φίδι με τον κύκλο να αναγράφει Alfa Romeo. H διάμετρος του σήματος είναι 75 mm.

    Σίγουρα δεν υπάρχουν πολλά τέτοια εμβλήματα με τόσο μεγάλη ιστορία. Αλλωστε, δεν είναι καθόλου τυχαίο που το «σήμα» της Alfa Romeo είναι η ίδια η Alfa Romeo.

    Αυτή είναι η ιστορία...τα υπόλοιπα είναι εικασίες-υποθέσεις-φαντασία... :)

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά @Λόγιος Ερμής

    Διάβασα την απάντηση σου με ιδιαίτερη προσοχή, και όντας μέλος της οικογενείας μου 2 ιταλίδες, εκ τον οποίον η μία είναι alfa,
    και σαν φανατικός υποστηρικτής της ιταλικής αυτής ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας τόσο εγώ όσο και ο πατέρας μου, μέσα απο την ανάλυση που μας παρέθεσες μπορώ να πω ότι ανατρίχιασα!

    Μια ρατσα αυτοκινήτων με πραγματικά μεγάλη ιστορία!
    Αξίζει τον σεβασμό όλων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή